11 квітня на базі школи професійного розвитку «АКМЕ» навчально-наукового інституту комунікацій стартує серія інтервізійної практики для студентів освітньої програми «Психологія перемовин та медіація».
Фасилітатором усього проєкту та ментором першої інтервізійної зустрічі виступить Марія Бригадир – директорка школи професійного розвитку «АКМЕ», кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології та соціальної роботи, практикуюча психологиня, психотерапевтка у методі позитивної психотерапії, арт-терапевтка.
Перші інтервізійні зустрічі будуть присвячені виробленню професійних навичок активного слухання, які дуже потрібні майбутнім експертам з перемовин та медіаторам.
Активне слухання може бути розвинене шляхом звернення уваги та опанування вмінь: як запросити до розмови, техніки рапорт, утримання від оцінок, технік перефразування, переформулювання, позитивного рефреймінгу та вміння влучно і своєчасно резюмувати. Слухання залучає також інші процеси: сприйняття, осмислення, емоції.
Опанування активного слухання в узагальненому вигляді означає навчитися слухати, сприймаючи інформацію без суджень, із повним безумовним прийняттям, розуміючи емоційний стан, визначивши потреби співрозмовника. Активне слухання охоплює багато різних проявів та навичок: від простих та звичних, серед яких: увага, зоровий контакт, відповідні пози тіла, мімічні реакції, тон і темп у репліках; до складних і таких, що потребують навчання: резюмування (парафраз), перефразування, віддзеркалення, рефреймінг тощо.
Учасники розглянуть сім ступенів активного слухання, рівні розуміння людини, вивчать структури технік та показники використання тієї чи іншої техніки, повправляються у прийомах використання технік активного слухання під час ведення перемовин та процедури медіації.
Активне слухання уможливлює контроль медіатора чи перемовника за процесом.